Hjem > Uncategorized > Veni, Vidi, Vici!

Veni, Vidi, Vici!

Det er over! Vi er ferdig! Har du holdt ut i 24 timer? Nå kan vi alle puste lettet ut og vi kan endelig krype til køys. Mange er forhåpentligvis godt fornøyd både med opplegget og egen innsats. Uansett hvor mange timer du har vært med håper jeg at du har fått en fin opplevelse.

Før dere legger dere vil jeg gjerne dele Anja sin fantastiske seierssnutt med dere:

http://www.youtube.com/embed/EgSRPbCIYl8?hl=nb&fs=1
Jeg vil også stille dere noen spørsmål:

1. Hvor mange bøker har dere lest det siste døgnet?
2. Hvor mange timer leste dere til sammen?
3. Hvilken bok har blitt deres lesemaratonfavoritt?
4. Hva synes dere om å delta på lesemaraton?
5. Hva skal dere gjøre nå? Noen som ikke skal sove?

Det har vært et langt døgn, men jeg har storkost meg. Tusen takk for engasjementet til alle som har deltatt – jeg håper det har vært en positiv opplevelse for de fleste.

Nyt søndagen!

Hilsen
Ann Helen (Labben/Migrating Coconuts)

Kategorier:Uncategorized
  1. juli 11, 2011, kl. 12:05 am

    Svarer litt på etterskudd jeg 🙂

    1. Hvor mange bøker har dere lest det siste døgnet?
    Det ble ikke så mange her, langt unna det som var planlagt i alle fall (pga. div. omstendigheter). Men leste ferdig to stykker som jeg hadde begynt på tidligere, og startet på og fullførte to andre bøker.

    2. Hvor mange timer leste dere til sammen?
    Ca. 14 timer.

    3. Hvilken bok har blitt deres lesemaratonfavoritt?
    Helt klart Dødslekene av Suzanne Collins. Original (spesielt siden jeg ikke har lest Battle Royale som jeg hører den minner om), morbid, uhyre spennende og lettlest. Den gikk unna!

    4. Hva synes dere om å delta på lesemaraton?
    KJEMPEARTIG! Skulle ønske at min egen deltagelse ikke hadde blitt så punktert som den ble, men det viktigste er uansett at jeg KOSTE meg og hadde det artig underveis de timene jeg hang med. Ikke lett med bare en mobiltelefon å knote med for å komme på nett, men det gikk da på et vis det også 😉 Blir gjerne med neste gang, håper virkelig det blir flere!

    • juli 11, 2011, kl. 12:09 am

      Ja, og så må jeg jo nevne at jeg hørte på Harry Potter bok nr. 3 et par timer ute i solsteiken. Kjekt å ha en bok på øret en stund for litt variasjon! 🙂

  2. juli 10, 2011, kl. 1:05 pm

    1. Hvor mange bøker har dere lest det siste døgnet? Jeg har lest sju bøker, fire av dem illustrerte og/eller korte diktbøker, ei lydbok, to romaner.
    2. Hvor mange timer leste dere til sammen? Jeg leste fra kl 10 til litt før 06, altså nesten tyve timer av maratonet. Med små pauser til matlaging, et par telefoner, litt blogging, vil jeg tippe at jeg sikkert lander på rundt 15 timer effektiv lesing.
    3. Hvilken bok har blitt deres lesemaratonfavoritt? Stup av Kjersti Scheen
    4. Hva synes dere om å delta på lesemaraton? Har vært kjempegøy! Bare kos.
    5. Hva skal dere gjøre nå? Noen som ikke skal sove? Nå har jo jeg fått sovet (eller, duppa iallfall, våkna ganske ofte og forsøkte å lese videre) i fem-seks timer, så jeg skal fortsette dagen som normalt med litt skriving/jobb og så kanskje sette av litt tid til å lese mer 😀

  3. juli 10, 2011, kl. 12:27 pm

    1. Hvor mange bøker har dere lest det siste døgnet?
    Jeg leste til sammen 3 og en halv bok
    2. Hvor mange timer leste dere til sammen?
    Ble liggende i sengen og lese til 02.00, så det blir 16 timer 🙂
    3. Hvilken bok har blitt deres lesemaratonfavoritt?
    «Min mangel på stolthet og fordom i jakten på Mr Darcy». Har hørt delte meninger om den, men ble veldig positivt overrasket, storkoste meg. Kan nok også ha sammenheng med at jeg kjente meg veldig igjen i skildringene fra 90-tallet og hovedpersonen.Og det var en underholdende bok som passet perfekt på en slik dag
    4. Hva synes dere om å delta på lesemaraton?
    Noe av det moromste jeg har gjort på lenge. Håper vi kan gjenta det til vinteren!
    5. Hva skal dere gjøre nå? Noen som ikke skal sove?
    Siden jeg alt har sovet i 9 timer, skal jeg pakke og reise hjem til mine foreldre hvor dagen skal tilbringes med litt jobbing og lesing 🙂

  4. juli 10, 2011, kl. 11:20 am

    Jeg greide ei hel bok, 29s av bok 2 og ca 2t lydbok
    Siden jeg bare fullføret ei bok, blir Disgrace favoritten
    Aner ikke hvor mange timer jeg leste, men tror det gikk mer eller mindre radig fra 10-15, deretter mer sporadisk, mistet litt interessen etter første boka var ferdig.

    Moro, og svært imponert over alle som holdt ute og leste konstant.

  5. juli 10, 2011, kl. 10:16 am

    God morgen og hurra til alle som har holdt ut hele natten! Jeg ga meg kl 2:30 i natt. Da var jeg ferdig med Jo Nesbøs Gjenferd og hadde så vondt i øyemusklene at det gikk mot migrene.

    1. Jeg leste en hel bok på 450 sider. Det har jeg aldri gjort før på bare en dag, og er utrolig stolt over at jeg klarte det!
    2. Jeg leste i til sammen 16 timer, og hadde bare en halvtimes hvilepause i går ettermiddag.
    3. Må nesten svare Jo Nesbø, siden jeg bare leste den:-) Men den var supergod, terningkast seks fra meg.
    4. Jeg har hatt det kjempegøy, og syntes det var mye mindre stressende enn jeg hadde trodd på forhånd. Jeg tror jeg skal utvikle konseptet for meg selv og ta en helg i høst hvor jeg leser tolv timer på lørdag og tolv timer på søndag. Men med en god natts søvn mellom øktene. Da skal jeg gå løs på diverse av leseutfordringene for 2011. Jeg gleder meg allerede!
    5. Jeg har sovet ca seks timer nå, så jeg skal finne på noe annet. Kanskje skrive litt? Tror det tar noen timer før jeg klarer å lese igjen:-)

    God søndag, alle sammen!

  6. juli 10, 2011, kl. 10:09 am

    Jeg svarer på mine egne spørsmål:

    1. Jeg klarte akkurat å bli ferdig med 5 bøker.
    2. Det ble 21 timer. Jeg sov i to timer, og hadde en time på morgenkvisten da jeg ikke klarte å lese grunnen en livlig valp og litt kvalme.
    3. Vanskelig å si. Boken av Balzac, Riggs og Pratchett var gode alle sammen. Jeg holder en knapp på Ransom Riggs.
    4. Gøy =)
    5. Jeg skal sove. Hvis jeg bare får overtalt samboeren min til å passe valpen.

  7. juli 10, 2011, kl. 10:09 am

    Jeg har lest fire, og nesten fem bøker. Kjempe fornøyd, den ene var virkelig tung.

    Jeg har lest i ca 21 timer tror jeg, når jeg trekker fra de små snuttene innom pcn for å oppdatere og prate med dere, lage mat, gå på do og skrive notater underveis.

    3. Alle bøkene jeg har lest har vært gode (hurra). Min lesemaratonfavoritt er Eg elska ho av Anna Gavalda.

    4. Å ha deltatt på lesemaraton har vært kjempe kjekt. Jeg har kost meg skikkelig. Blir gjerne med flere ganger.

    5. «Hva skal dere gjøre nå?» SOVE!! Håper bare naboen ikke er hjemme, det er forferdelig lytt her, og han spiller dunk, dunk musikk i tide og utide.

    • juli 10, 2011, kl. 10:13 am

      Altså, lest nesten fem bøker. Og har ikke sittet på pc’n i tre timer, to timer og ett kvarter av de sov jeg en skvett. Uff, begynner å bli trøtt her, vanskelig å formellere seg!

  8. juli 10, 2011, kl. 10:08 am

    1. Jeg har lest 4 bøker og 1 avis siste døgnet
    2. Jeg har vært med fra start til mål kun avbrutt av «nødvendige ærend» og tur til take-away’en for middag
    3. Lesemaraton-favoritten min – «A Game of Thrones» som er starten på en fantasy-serie av George R.R. Martinsom – var den røde tråden gjennom hele døgnet. Fantastisk bra murstein av en bok.
    4. Lesemaraton var gøy, utfordrende og litt galskap. Passet meg utmerket…
    5. Nå blir det dusj, frokost og vekking av eldstemann. Vi skal på søndagsbesøk idag (det klarte jeg ikke å unngå) så det å legge seg nå er nok ikke et sjakktrekk. Kjøre på, og ta en tidlig kveld – med en bok, hehe… – blir nok planen for resten av dagen.

    Takk for meg og et supert tiltak !!! 😀

  9. juli 10, 2011, kl. 10:08 am

    1. Jeg har lest 5 og 1/4 dels bok.
    2. Uff, matte er ikke min styrke, men hadde noen 5 minutterspauser så er vanskelig å si.
    3. Jay McInerney – «Typisk meg» er nok en ny favoritt
    4. Jeg har hatt det skikkelig fint. Ikke bare med lesing, men også oppdateringene på denne siden og miniutfordringene. Blir nok med neste gang det arrangeres også.
    5. Nå tror jeg at jeg skal lese et par kapitler til og så prøve å sove. Men jeg er egentlig ikke trøtt.

    Tusen takk for et kjempefint døgn!
    Sov godt alle sammen 🙂

  10. juli 10, 2011, kl. 10:08 am

    1. Jeg har fullført 2 hele bøker, forkastet to, lest en novelle, lyttet litt på lydbok ved behov og godt i gang med litt chick-lit som endelig har fanget meg såpass at jeg ikke har lyst til å legge den fra meg…
    2. Jeg har lest hele tiden, men noen mikroskopiske tissepauser og to kjappe butikkturer…
    3. The Giver av Lois Lowy
    4. UTROLIG morsomt! Dette vil jeg gjøre igjen!
    5. Nå vil jeg lese ferdig kapittelet jeg holder på med, ta en rask dusj, og så sove…. Kan sove helt til 15.00, da krever plutselig verden litt av meg igjen…

    Stolt av meg selv nå! Men, kan man få overdose koffein??? Og til alle dere andre: Gratulerer! Flotte premier og utfordringer har blitt laget, flinke har dere vært! Til alle mine medlesere: Takk for følget. håper dette ikke blir siste gang 🙂

    • juli 10, 2011, kl. 10:10 am

      Nok en gang glemte jeg noe: Leste også tre kapitler av Hesten og hans gutt av C.S. Lewis for min datter på morgenen i dag 🙂

  11. astridterese
    juli 10, 2011, kl. 10:06 am

    1. Hvor mange bøker har dere lest det siste døgnet? – 7,5
    2. Hvor mange timer leste dere til sammen? Alle 24 minus kombinerte miniutfordringer/matpauser
    3. Hvilken bok har blitt deres lesemaratonfavoritt? Vanære av J.M. Coetzee
    4. Hva synes dere om å delta på lesemaraton? Utrolig gøy – Spesielt det å på forhånd å ha bestemt seg for – for så å gjennomføre 24 timer med noe av det kjekkeste jeg vet!
    5. Hva skal dere gjøre nå? Noen som ikke skal sove? Absolutt sove!

  12. juli 10, 2011, kl. 10:06 am

    Takk selv for organisering.

    Her ble det bare fire bøker, litt tjukke noen av de, men likevel så er jeg ikke helt fornøyd. Men jeg leste ikke hele tiden heller.

    Det var veldig moro.

  13. juli 10, 2011, kl. 10:05 am

    1. Tre bøker er ferdiglest, 3 andre er lest/høyrt underveis.
    2. Telte akkurat opp 15 timer, og syns sjølv det er godt gjort.
    3. Boka er ikkje ferdiglest (mangler ca 150 sider), men Kerstin Giers «Rubinrød» seiler opp som lesemaratonfavoritt.
    4. Eg syns det var topp, men samtidig så lure eg på kor mange timer til dagen eg leser når eg ikkje teljer timer;-)
    5. Eg skal lese ferdig «Rubinrød» og begynne på «Safirblå». Sove skal eg ikkje for det har eg gjort (02:30-09:00), men pakke til ferietur i morgen står på planen.

    Nyt søndagen!

  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

